W dniu 11 czerwca 2019 roku firma ESET zidentyfikowała problem z oprogramowaniem ESET Endpoint Encryption, który pojawia się po aktualizacji systemu operacyjnego Windows 10 do wersji 1903, jeżeli dysk komputera był w pełni zaszyfrowany (FDE). Instalacja aktualizacji systemu operacyjnego może spowodować problem z jego uruchomieniem.

Problem przy aktualizacji Windows 10 do wersji 1903, którego dysk twardy był w pełni zaszyfrowany za pomocą aplikacji ESET Endpoint Encryption.
Instalacja aktualizacji może spowodować problem z uruchomieniem systemu operacyjnego i wyświetlenie „blue screen” (BSOD).

ESET udostępnił informację dotycząca tymczasowego sposobu rozwiązania problemu – rozwiązanie tymczasowe od ESET
Niestety brakuje informacji dotyczącej przyczyny problemu, rozwiązania prewencyjne oparte są o wyłączenie aktualizacji automatycznych (z skryptu batch) czy usuniecie plików tymczasowych.

W przypadku braku możliwości uruchomienia komputera konieczna jest realizacja poniższego procesu:

1. Realizacja pełnego odszyfrowania dysku zawarta w artykule Full Disk Encryption Recovery Overview
2. Na innym komputerze konieczne jest wgranie na Pendrive pliku KB540_Recovery_Script.zip
3. Po pełnym odszyfrowaniu komputera zgodnie z pkt nr 1 konieczna jest realizacja automatycznej naprawy poprzez realizację poniższej procedury:

4. Przejście na dysk Pendrive w linii poleceń i uruchomienie skryptu z linii komend
5. Następnym krokiem rekomendowanym przez ESET jest naprawa instalacji ESET Endpoint Encryption i restart komputera.

Przypominamy że problem dotyczy wyłącznie aplikacji szyfrującej ESET Endpoint Encryption (dawniej DESlock+).

Wszystkie aplikacje antywirusowe od ESET nie powodują opisanych błędów.